En lördags kväll

Sitter här framför datorn utanför barnens rum och väntar tills de sover, kan höra vaggvisan jag satt på tror de är Mozart som spelar nu riktigt lugnande. I dag har det faktiskt kännts som en sommar dag , riktigt varmt  alla gick nästan runt i shorts och klänning.

Varje lördag nästan nu har de varit bröllop man kan se dem åka i väg i häst och vang efter cermonin (vi bor precis utanför kyrkan) .
Idag är det en månad och två dagar innan jag ställer mig på svensk mark igen, men den här gången kommer jag inte göra ett litet besök hemma.
Det blir till göteborg vi kommer och vidare till huset i skövde Rånna.
Huset de köpt är med i nya MIO katalogen som modell innan de  flyttade in med sina möbler, och vi köpte samma sängar och har på de stället som i katalogen utan att vi visste om det , vi såg de senare.:P

Huset i rånna  <----

   Skövde

Men nu ska jag ta och göra nått annat, föräldrana är på maskerad med två kompisar utklädda som Abba.
Så måste hålla mig vaken til de kommer hem för att se dem.Llös hår och lös mustasch :P
Ska kanske hyra en film bara ta det lugnt är faktiskt jätte trött i dag. Kanske får man skylla sig själv om man stannar uppe sent och vet att barnen vaknar innan sju. Vaknade faktiskt av att Thysen stod och glodde på mig.
Jaja finns en dag i morgon också ska gå på långpromenad då vi ska få låna en hund:P ...spännande


Måste bara säga en sak: nu vet jag varför engelskan inte behöver ha Ä i alfabetet tex. ett får säger BÄÄÄ BÄÄ
som i BÄÄ bÄÄ vita lamm . men deras version  heter BAA BAA black sheep, men snälla nån fåret säger inte BAA BAAA . den säger BÄÄÄÄÄÄÄ med ÄÄÄ. kanske borde de lära sig de. Men nej England är gammaledags de kommer aldrig att ändras deras får kommer alltid få säga BAAA BAA

                                                                                           /Cathrine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0